10. 12. 2016

,

Môj meninový koláč

Tento koláč robila moja mama, keď som bola doma a veľmi mi chutil, tak som sa rozhodla upiecť ho pre mojich kamarátov na meninovú oslavu.


Takto sa to podarí:


# 1 Čokoládový puding
  • Cukor 50 g
  • Jeden čokoládový puding
  • Voda 4 dl

Najprv si uvaríme čokoládový puding. Dáme zovrieť vodu. V pohári si rozmiešame cukor a pudingový prášok v 1 dl vody. Túto zmes zavaríme do 3 dl vriacej vody a uvaríme puding (nie veľmi hustý), necháme ho trochu vychladnúť.

# 2 Cesto
  • Vajcia 2 ks
  • Cukor 9 PL
  • Oleja  8 PL  
  • Mlieko  9 PL 
  • Múka 8 PL
  • Kakao  2 – 3 PL
  • Kypriaci prášok 1 ks
Kým sa nám chladne puding, vyšľaháme si bielky s cukrom a keď nám vznikne tuhý sneh pridáme žĺtky, múku, mlieko, olej, kakao a kypriaci prášok. Cesto si rozdelíme na polovice (mne mala jedna polovica okolo 300 g) a jednu polovicu vylejeme na plech (použila som okrúhlu formu, priemeru 26 cm) vystlatý papierom na pečenie a pečieme 10 min na 170 ⁰C. 

# 3 Plnka
  • Višne 385 g (1 fľaša z Lidlu)
  • Čokoláda  40 – 50 g 
  • Uvarený puding podľa bodu # 1

Na upečenú polovicu cesta naskladáme olúpané a odkvapkané višne. Na ne nastrúhame čokoládu. Potom natrieme puding (varený podľa bodu #1), vylejeme druhú polovicu cesta a pečieme na rovnakej teplote asi 35 min. Doba pečenia samozrejme závisí od druhu rúry. Koláč necháme vychladnúť kým si pripravíme polevu.


# 4 Poleva
  • Sladká smotana 180 ml
  • Čokoláda 100 g

Zmiešame rozlámanú čokoládu a sladkú smotanu a zohrievame na šporáku vo vodnom kúpeli. Dobre vymiešame (nesmie nám poleva vrieť) a keď poleva trochu vychladne, vylejeme ju na upečený koláč (ktorý popicháme špáradlom). Dozdobíme ho podľa vlastnej chuti a fantázie.


Mňam! Koláč bol fantastický, šťavnatý z veeeľa čokolády (tak ako to mám rada), lem tak sme sa oblizovali :)

Radi pečiete pre kamarátov sladkosti, a aké? Ktorý je váš meninový koláč?

2 komentáre:

  1. Ja rada robym mafiny :) vselijake... biele, cierne, mixovane, z ovocim, s m&m, cokoladov, kokosove, pomarancove... Mniamiiii :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Mmmm... muffins! Ivan si prosi tie s m&m :)

    OdpovedaťOdstrániť

Používa službu Blogger.